onsdag 13. oktober 2010

Forslag til nyhetssak

Nå har jeg grubla og tenkt over hvilken sak jeg kan presentere og lage en artikkel om, for avisa Valdres.
Det jeg så langt har kommet frem til, er å skrive en sak om for eksempel Fjelleik, eller Ung i Valdres. Jeg vet blant annet de nå har en fotogruppe, og et mekkekurs som foregår. Jeg er usikker på hvor lenge dette skal foregå, men det hadde vært interessant å finne ut litt mer om sakene og eventuelt lage en artikkel utifra dette. Jeg kunne ha intervjuet de som står for arrangementet, og de som deltar på de forskjellige kursene.

Det er ikke sikkert det er så mange i Valdres utenom elevene på Valdres Videregående skole, som har fått med seg dette. Og derfor tenker jeg at dette kan være en interessant nyhet, og til en forandring: noe som ikke handler om sportsidoler eller instrumenter blant ungdommen.

1 kommentar:

  1. Hei Silje. Gode tanker der. Akkurat Ung i Valdres har det vært skrevet en del om før - dvs. musikalen særlig. Men at de har fotogruppe er nytt. Kanskje du kunne "hyre" fotogruppa til å ta noen flotte bilder som kunne være en del av saken? Det synes jeg var en god idé. Tenk på at du bør "spisse" saken så mye som mulig - dvs. at du ikke har med for mange element. Du kan jo starte med litt research: Hvem er medl. i fotogruppa, og hvem er leder? Skal de ut på noe spennende i nær framtid som du kan være med på?

    SvarSlett